vrijdag 22 juli 2016

Sharpen the Saw










Ik ben er nog!

Al zit ik een beetje onwennig achter het toetsenbord... Het is zo lang geleden dat ik een echte blogpost schreef, en ik ben de afgelopen weken een enorme twijfelkont met wat ik nou echt wil met mijn blog. Er spelen flink wat dingen op de achtergrond die er voor zorgen dat ik twijfel aan mijn schema, of dat ik door ga met de link party etc....

Ik moet eerlijk bekennen dat het stressen was sinds de meivakantie met mijn werk. Volgend schooljaar ga ik weer mee met een eindexamenklas en ik meot eerlijk bekennen dat het ik denk dat het voor een groot deel gaat zoals afgelopen jaar: het zal energie vreten. Natuurlijk heb ik het nu een keertje meegemaakt maar en school en een blog draaiende houden was teveel van het goede....

Ik ga bloggen wanneer het lukt en zoals het er nu naar uitziet word het gewoon een lekkere uitgebreide post iedere vrijdag en af en toe een vlogje (als de kinderen meewerken haha)!

Ik haak lekker door, ik heb nog steeds wilde plannen en ik heb alle genietmomentjes op de foto gezet. Heerlijke bloeisels in de tuin, fijne poezen en kindertjes, mijn bullet journal die me door de zwaarste periode van school heeft getrokken, het resultaat van de MCAL en weer nieuwe haakideetjes. En als het zonnetje doorzet wordt het een prachtige zomer.

Ik ben een heerlijk boek aan het lezen dat ik zeker voor school ga gebruiken (de managers die deze blog lezen zullen het wel herkennen): The Leader in Me van Stephen Covey die eigenschappen van leerlingen en docenten beschrijft die er voor zorgen dat je een leider wordt. Sharpen the Saw is er zo eentje, waarbij je iets leuks voor jezelf of met een ander te doen om weer op adem te komen of te investeren in relaties. Zo voel ik me nu en daar ga ik lekker van genieten al hakend, yoga'end en theedrinkend :) Ik doe mee aan de 30 day yoga challenge van Adriene want mijn lichaam protesteert nog behoorlijk! Ik heb last van mijn tenniselleboog en ook mijn rug en schouders zijn (nog) niet happy. Rustig aan en kalm een beetje :)

Ik zie jullie volgende week :)


~~~~~~

I am still here!!

I have to admite it has been a long time... I needed to wind down and start thinking about ALL OF THE THINGS I AM DOING and realized it's just too much. I need to cut down on some activites and the amount of blogging I did last year was hacking into my energy levels. So I've decided not to put up a link party anymore (sorry they upped their prices again!) and will try blogging in vacation mode, i.e. one time per week. I have the kids surrounding me most of the time and they need the most attention right now.

So having said that I am still in maker mode, but a little bit less. I started knitting socks, hooking a bit here and there, trying to mend my tennis elbow which has flared up the past few weeks and reading books! I love that part. And bullet journaling. I love it how this simple system saved me through me the most stressful weeks of school.

I am diving into the 7 habits of highly efficient people for educators at the moment and I love the book "The leader in me". I am seeing so much potential and things I can use in my class next year. Already starting to feel energized.

My body is still protesting though. My tennis elbow, my back, my shoulders... I really don't know what's up but I keep trying to stretch and soothe it all out... I am participating the 30 day yoga challenge on Adrienes YouTube channel and I really like it! I hope it helps...

So what are you up to? Do you have a tennis elbow/back/shoulder nurturing tip for me? I would love to get some tips...



See you next week!




xxx

Barbara

4 opmerkingen:

  1. My tennis elbow, my neck and back. I can totally relate to this. All the best! Regula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig, je bent er nog, doet zo te lezen en te zien fijne dingen, hebt de haaknaaald en de garens nog niet in de wilgen gehangen en je hebt nog oog voor mooie dingen in het leven.
    Het dagelijkse leven van een leraar en moeder gaat over hobbels. Gelukkig is bloggen geen verplichting. Je hoeft er geen doelen mee na te streven. Leuk als je af en toe laat horen en zien hoe het met je gaat en wat je bezig houdt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed om weer wat van je te lezen! Zorg goed voor jezelf en houd het leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed voor jezelf zorgen is prioriteit nr. 1 hoor. Hoe leuk het ook is om jouw Blogs te lezen. Ik vind jouw agenda ook zo vrolijk. Geniet nog van de vakantie en tot volgende week. Tenslotte is 1x per week toch ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx