vrijdag 21 oktober 2016

Blije Pootjes // Happy Feet






En dan zit je daar. Besluiteloos. Afwegend.
Met vier verschillende soorten pootjes, een half afgemaakt lijf en losse oogjes er in geprikt om een idee te hebben van hoe het er uit gaat zien.
Mini-Okkie is mini. Dus daar moesten ook mini pootjes bij. Maar welke techniek? Hoe groot? Wat wilde ik?

Het Rico Baby Cotton Soft garen is fantastisch, daar ben ik verliefd op. De bolletjes die ik meenam van Creatief Putten zijn de perfecte impulsaankoop uit de uitverkoop bak gebleken. Het haakt heerlijk weg, splijt niet en de gemĂȘleerde kleur is prachtig voor een fantasie zeediertje (zouden deze kleuren ook in de natuur voorkomen? Geen idee!) De lijfjes en onderkanten zoefden uit mijn haaknaald. Maar die poten lieten op zich wachten. Ik keek op naar het uitpuzzelen van de soort pootjes en het aantal pootjes dat ik moest gaan haken. Vierentwintig stuks omdat ik zo eigenwijs was om drie van deze schatjes te haken.

Ik puzzelde eerst met een standaard ketting en halve vasten erin. Te dun.
Daarna zocht ik op YouTube om te leren een koord te haken. Te rekbaar (wel een superleuke techniek die ik in de toekomst zeker ga gebruiken!).
Vervolgens prutste en zwoegde ik op een pootje met 4 vasten in het rond.
Nope. Dat was het al helemaal niet. Ik, met mijn lange smalle vingers, had al moeite met die 4 steken er in te krijgen, laat staan iemand met dikkere vingers! Dat kan ik, mijn lezers, jullie niet aandoen!
Dan maar een compromis. En toen ging het lekker. Twee dagen bezig en in de stukjes tijd die ik had haakte ik de eerste 8. Yes. Heerlijk als een ontwerp opeens lekker gaat lopen.

Nog eventjes en er komt een mini vriendje online voor Okkie. Alleen nog een naam verzinnen!




~~~~

There are a few important bits and struggles when it comes to designing projects. Like feet. It was hard picking out the right foot for the mini version of Okkie. I struggled. And I tried and tried. Can you imagine?  Pondering which type of foot to use for an octopus?

In the end I decided not on the most pretty foot but the most manageable foot. I mean, I have tiny fingers and I can manage making tiny things, but I like my designs to be for the beginner as well. I don't want them to struggle with my ideas.

The body of the mini Okkie and the bottom were easy peesy. But those feet gave me headaches haha!

I tried 8 single crochets, slip stitch cord, 6 single crochets and crocheting I-cord. The last one is a fantastic technique I hadn't tried yet, but you can bet I will use it in a future design!

But as feet for the body I made they were either too big, too thin, too stretchy... Every time I got back to the drawing board.

I also tried cramming all of my stitches into 4 single crochet stitches in the round. It was infuriating trying to get it work.

After a bit of humming and deciding I settled for a compromise and I am well on my way making feet for the tiny Okkie kids. I love it when a plan comes together.

Give me a few weeks and there will be a brand new pattern out for tiny friends for the original Okkie!


xx
Barbara

3 opmerkingen:

  1. Ziet er al heel goed uit. Benieuwd naar totaalplaatje.Leuk om namen te bedenken :-))

    Fijn weekend, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha fijn dat je een oplossing vond! Ik kan het me helemaal voorstellen hoe je zat te puzzelen tot er opeens een lichtje ging branden :-)
    Benieuwd naar die lieve inktvis!
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Me gusta el aspecto que va tomando el pulpo!!!
    Besos.

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx